Zajęcia mające na celu poprawę funkcjonowania dzieci w obrębie kończyn górnych. Podstawą do prowadzenia terapii ręki są trudności z uczeniem się nowych czynności manualnych, manipulacyjnych, problemy z samoobsługą, trudności z koordynacją, obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe, niechętne podejmowanie czynności wymagających precyzji ruchów dłoni czy palców, np. pisanie, rysowanie, wycinanie, lepienie z plasteliny, itp. Z racji tego, że ręka jest jednym z naszych najbardziej wyspecjalizowanych narządów, jej użyteczność zapoczątkowana jest już w pierwszych miesiącach ludzkiego życia. Służy nie tylko do manipulowania, przekładania z ręki do ręki, podnoszenia, przepychania, pisania, ale także do podporów, przekręcania się, ubierania i rozbierania, a nawet zapewnia utrzymanie równowagi, pomaga w reakcjach obronnych. Sprawność naszych rąk zapewnia nam niezależność. Stąd w zależności od wieku rozwojowego dziecka, w ramach zajęć z terapii reki pracujemy nad ćwiczeniami rozmachowymi obręczy barkowej, stawu łokciowego, ruchomością i rotacją nadgarstka, ćwiczeniami manualnymi dłoni, opozycją kciuka, ćwiczeniami z zakresu chwytów precyzyjnych palców, prawidłowym chwytaniem narzędzia pisarskiego i jego odpowiednim dociskiem do karki, ćwiczenia grafomotorycznymi, ćwiczeniami estetycznego i kształtnego pisma. Cel terapii ręki ustalany jest indywidualnie do potrzeb każdego dziecka, a ćwiczenia i zabawy ustalane są zgodnie z możliwościami dziecka.